הבולשת הצה"לית: כך צה"ל עוקב אחרי אלפי חרדים

"לרבים במגזר החרדי יש פייסבוק, ברגע שאנו מבינים שהצעיר לא עומד בתנאי הדיחוי אנו מבטלים את המעמד אחרי שזומן לשימוע ובו אנו מציגים לו את הראיות ומאפשרים לו זכות ערעור"
דוד לזר 2 Comment on הבולשת הצה"לית: כך צה"ל עוקב אחרי אלפי חרדים

למרות שמעל פני השטח נראה כי סוגיית גיוס בני הישיבות לצה"ל ירדה מסדר היום, מתברר כי צה"ל משקיע מאמצים רבים להרחיב את מעגל גיוס החרדים, והוא מפעיל מערך ריגול אחרי אלפי בני ישיבות • וגם: כמה נתפסו עד היום?

צילום: יעקב כהן
"לרבים במגזר החרדי יש פייסבוק, ברגע שאנו מבינים שהצעיר לא עומד בתנאי הדיחוי אנו מבטלים את המעמד אחרי שזומן לשימוע ובו אנו מציגים לו את הראיות ומאפשרים לו זכות ערעור"
10:02
28.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on המשטרה לא הייתה ערוכה: אלפים המתינו במשך שעות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

למרות שמעל פני השטח נראה כי סוגיית גיוס בני הישיבות לצה"ל ירדה מסדר היום, מתברר כי צה"ל משקיע מאמצים רבים להרחיב את מעגל גיוס החרדים, והוא מפעיל מערך ריגול ברשת אחרי אלפי בני ישיבות הזכאים לפטור 'תורתו אומנותו'.

המאמץ המרכזי של צה"ל הוא לאתר הוכחות על אורח חייהם של מקבלי הפטורים, במטרה להוכיח כי הם מנהלים אורח חיים לא דתי, ובשל כך חשבונות רבים ברשתות החברתיות – נסרקות ונבדקות על ידי צה"ל.

על פי בכיר באגף כוח האדם, עד כה נמצאו כ-4,000 חרדים בני 24-17 שקיבלו פטור שלטענת צה"ל – הם מנהלים אורח חיים לא דתי, כך פורסם הבוקר בynet, לדברי הבכיר, אותם צעירים שנתפסו – לא עמדו במכסת 45 שעות לימוד שבועיות במוסד תורני המוכר ומפוקח על ידי משרד החינוך, ובשל כך בוטל מעמדם כבני ישיבה.

עוד טען הגורם כי בעקבות ביטול מעמדם של אותם צערים, מאות מהם הגישו ערעור על ההחלטה בפני גורמים בכירים באכ"א, ולחלקם שהצליחו להוכיח כי אכן הם עומדים כיום בקריטריונים כבני ישיבה, הוחזר הפטור מגיוס. חלקם מאלו שערעורם נדחה – גררו חלקים מהמגזר החרדי להפגנות מחאה.

הבכיר אמר כי "לרבים במגזר החרדי יש פייסבוקברגע שאנו מבינים שהצעיר לא עומד בתנאי הדיחוי אנו מבטלים את המעמד אחרי שזומן לשימוע ובו אנו מציגים לו את הראיות ומאפשרים לו זכות ערעור. גם יציאות לחו"ל נחשבות להפרה של דרישות המעמד ועבודה במקום לימודים בישיבה. המידע מגיע אלינו מגופים שונים. הדבר היחיד שהשתנה זה היכולת שלנו לאכוף באמצעים טכנולוגיים תוך העברות מידע הדדיות למשרד החינוך, וכך אנו 'נוגעים' באנשים".

כמו"כ הוא הוסיף כי "אנו נותנים ללמוד למי שצריך ללמוד. גילינו שהרבה בישיבה אבל הם לא באמת בישיבה. אכיפה תמיד הייתה, ומה שהתחדש שזה השימוש ברשתות החברתיות בחברה החרדית. אנו מגיעים אליהם בקלות בפייסבוק, היום עם סמארטפון אפשר לעשות עבודת בילוש אדירה. כשילד מגיע אליך עם מכנסיים רחוקים מהנעליים, אתה מבין שהמכנסיים לא שלו, וכשאתה מוצא אותו בפייסבוק אתה רואה שיש לו עשרות חברים כמוהו".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    מי שמנהל אורח חיים לא דתי – שבאמת ילך לצבא. זה המקום שלו.